Αρχικά οι Έλληνες είχαν τα γράμματα που χρησιμοποιούν οι Φοίνικες, αλλά με το πέρασμα του χρόνου άλλαξε η προφορά και η μορφή τους. Γείτονες των Φοινίκων στις περισσότερες περιοχές ήταν Έλληνες από την Ιωνία. Αυτοί διδάχτηκαν από τους Φοίνικες τα γράμματα και, αφού τα τροποποίησαν ελάχιστα, τα χρησιμοποίησαν οι ίδιοι. Και σωστά τα ονόμασαν φοινικικά γράμματα, αφού τα είχαν πάρει από τους Φοίνικες.
Συμβουλή: Πέρασε το ποντίκι πάνω από τις χρωματισμένες λέξεις για να δεις τι σημαίνουν!
Το φοινικικό αλφάβητο
Ηρόδοτος, Ιστορία, Ε', 58 (προσαρμογή από τους συγγραφείς)
Δραστηριότητες
- Συζητάμε: Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, πώς γνώρισαν οι Έλληνες τα φοινικικά γράμματα; Ποιον ρόλο έπαιξε η γειτνίαση Ελλήνων και Φοινίκων;
- Σκέφτομαι: Ο Ηρόδοτος λέει ότι οι Έλληνες τροποποίησαν ελάχιστα τα φοινικικά γράμματα. Γιατί νομίζεις ότι χρειάστηκε να τα αλλάξουν, έστω και λίγο;
- Ερευνώ: Οι Έλληνες ονόμασαν «φοινικικά» τα γράμματά τους. Τι μας δείχνει αυτό για τον τρόπο που αντιμετώπιζαν τη γνώση που έπαιρναν από άλλους λαούς;