Δ΄ Δημοτικού • Ιστορία

Η ένωση των Ελλήνων σε Συμπολιτείες

Οι Έλληνες ενώνονται για να γίνουν πιο δυνατοί

Συμβουλή: Πέρασε το ποντίκι πάνω από τις χρωματισμένες λέξεις για να δεις τι σημαίνουν!

Η ένωση των Ελλήνων σε Συμπολιτείες

Την εποχή αυτή έγινε κάτι άλλο σοβαρό. Πόλεις πολλές έκαναν συμμαχίασυμμαχίαΣυμφωνία μεταξύ πόλεων ή χωρών για αμοιβαία βοήθεια και προστασία. μεταξύ τους. Αυτές οι συμμαχίες λέγονταν ΣυμπολιτείεςΣυμπολιτείεςΕνώσεις πόλεων που αποφάσιζαν μαζί για κοινά θέματα, όπως τον πόλεμο και την ειρήνη., […] Στη συμπολιτεία αυτή (ΑχαϊκήΑχαϊκή ΣυμπολιτείαΈνωση πόλεων της Πελοποννήσου με κέντρο την περιοχή της Αχαΐας.) είχαν λάβει μέρος πολλές πόλεις της ΠελοποννήσουΠελοπόννησοςΗ μεγάλη χερσόνησος στο νότιο τμήμα της Ελλάδας., όπως η Πάτρα, το Αίγιον, η Αίγινα, το Άργος, η Αρκαδία και άλλες, εκτός από τη Σπάρτη. […] Σε αυτήν (ΑιτωλικήΑιτωλική ΣυμπολιτείαΈνωση πόλεων της Στερεάς Ελλάδας με κέντρο την Αιτωλία.) ανήκαν οι πόλεις της Στερεάς ΕλλάδοςΣτερεά ΕλλάδαΗ ηπειρωτική περιοχή της κεντρικής Ελλάδας, πάνω από την Πελοπόννησο.. Έπειτα πήραν μέρος και πόλεις της Θεσσαλίας και της Κεφαλληνίας. Θέλοντας να γίνουν ανεξάρτητεςανεξάρτητεςΕλεύθερες, χωρίς να τις κυβερνάει κάποιος άλλος. από άλλη κυριαρχίακυριαρχίαΗ εξουσία και ο έλεγχος που ασκεί κάποιος πάνω σε άλλους. τον περισσότερο καιρό βρίσκονταν σε πόλεμο, άλλοτε με τους Μακεδόνες και άλλοτε με την Αχαϊκή Συμπολιτεία.

Ιστορία Αρχαίας Ελλάδος, Συνεργαζόμενοι Συγγραφείς, Σχολικαί Εκδόσεις Φοίβη.

Δραστηριότητες

  1. Συζητάμε: Γιατί νομίζεις ότι οι πόλεις αποφάσισαν να ενωθούν σε Συμπολιτείες; Τι πλεονεκτήματα είχε αυτό;
  2. Σκέφτομαι: Η Σπάρτη δεν συμμετείχε στην Αχαϊκή Συμπολιτεία. Γιατί πιστεύεις ότι έμεινε εκτός;